Zunanje / povratne povezave (backlinks) predstavljajo eno izmed pomembnejših metod optimizacije spletnih strani. Praktično vsi spletni iskalniki tako ali drugače upoštevajo in dajo veliko teže zunanjim povezavam. Zunanje povezave so povezave do naše spletne strani objavljene na drugih spletnih straneh. V splošnem velja pravilo, več kot imamo zunanjih povezav, bolje se uvršča naša spletna stran v spletnih iskalnikih. Seveda pa le število povezav že dolgo ni edino merilo pri razvrščanju spletne strani v spletnih iskalnikih. Vsaj ne v spletnem isklaniku Google.
Pred leti (10+ let nazaj) je bila optimizacija spletnih strani precej lažja kot je danes. Časi, ko si v nogo spletne strani dodal povezavo na stran, ki si jo želel “optimizirati”, so mimo. Svoj čas pa je ta enostavna metoda delovala zelo dobro. Še malo si prilagodil barvo povezave z ozadjem, da je bil namen povezave še bolj očiten. Povezava je bila namenjena le in izključno spletnim iskalnikom. Danes lahko našo spletno stran doleti kazen (slabša uvrstitev), če se uporabljamo podobne manipulacije z namenom izboljšanja uvrstitve v vspletnih iskalnikih.
Zunanje povezave
Google ima v svojih priporočili o dobri optimizaciji spletnih že dolgo zapisan člen, da pretirana manipulacija z zunanjimi povezavami ni v skladu z njihovimi pravili. V primeru, da jih kršimo, tvegamo, da bo naša spletna stran kaznovana s slabšo uvrstitvijo v spletnih iskalnikih ali pa v celoti odstranjena. Seveda si tega nihče ne želi zato je previdnost vsekakor na mestu.
Želja in priporočila spletnih iskalnikov so, da bi se zunanje povezave pridobivale na “naraven” način. Torej stremeti moramo k temu, da je vsebina naše spletne strani tako kvalitetna, uporabna in koristna za končnega uporabnika, da se bo ta prostovoljno odločil in povezavo do naše spletne strani delil na družabnih omrežjih, spletnih forumih in ostalih spletnih straneh. Za spletne iskalnike bo to znak, da je vsebina na naši spletni strani dobra in uporabna zato bo spletno stran uvrstil višje med zadetki iskanj. Google seveda tudi dovoljuje, da sami promoviramo spletno stran. Ne dovoljuje pa nakupovanja zunanjih povezav, pretirane (umetne) izmenjave zunanjih povezav z ostalimi spletnimi stranmi ipd.
Tehnični vidik zunanjih povezav
Pri (zunanjih) povezavah obstaja nekaj terminov, ki so nekomu, ki se ne ukvarja z optimizacijo oz. bolj tehničnim vidikom optimizacije, neznani. V nadaljevanju bomo predstavili do-follow povezave, no-follow povezave ter sidrno besedilo (anchor text).
Do-follow povezave
Do-follow povezave so povezave, ki ne vsebujejo parametra rel=”nofollow” oz. ta ni prisoten v meta oznaki glave strani. Primer povezave je prikazan spodaj.
<a href="#">Do-follow povezava</a>
Do-follow povezave so povezave, ki jih spletni iskalniki praviloma upoštevaju, ko določajo kvaliteto spletne strani na katero se nanašajo.
No-follow povezave
No-follow povezave uporabimo, ko želimo iskalnikom sporočiti, da ne želimo, da iskalniki povezavo upoštevaju pri določanju kvalitete spletne strani. To lahko storimo na primer za povezave na strani, ki niso kvalitetne, povezave, ki jih uporabniki objavijo v komentarjih (po večini spam) ipd.
Primer no-follow povezave.
<a href="#" rel="nofollow">No-follow povezava</a>
Sidrno besedilo
Sidrno besedilo je besedilo, ki ga uporabimo za opis povezave. Primer takšnega besedila v zgornjih povezavah je “Do-follow povezava” ter “No-follow povezava”.
Zaključek
Zunanje povezave so zelo pomemben del optimizacije spletnih strani. Priporočljivo je, da se pridobivajo po “naravni” metodi, torej da povezavo do vaše spletne strani delijo uporabniki, ker so na njej našli kaj uporabnega, koristnega. Promocija z naše strani je prav tako dovoljena. Izogibamo pa se nenaravni gradnji zunanjih povezav, saj nas lahko Google pri tem kaznuje.
Dodaj odgovor
Za objavo komentarja se morate prijaviti.